Mottoni
Olen täällä sinua varten
Minä, kuljetusala ja VD Center
Oma historiani kuljetusalalle on pitkä, ainakin omasta mielestäni.
Olen kolmannen sukupolven edustaja raakapuun ja raskaankaluston ratissa yleensäkin. Oman ratin pyörittämisen aloitin noin 20vuotta sitten jakoauton ratissa pääkaupunkiseudulla. Siitä tie on vienyt reissuhommien kautta tukkirekan rattiin. Ja yrittäjyys tuli matkalla tutuksi, loppujen lopuksi ikävämmällä tavalla. Voisinkin sanoa että matka on ollut pitkä ja kivinen, siitä kertoo yrityksen nimikin. Via Dolorosa, VD siis lyhennettynä. Kärsimystentie se on monelta osin ollut, vaikka elämän kokemuksena matkan varrelta on tarttunut mukaan paljon upeita kokemuksia. Center taasen kertoo keskittymästä joksi toivon tämän tulevaisuudessa muodostuvan.
Miksi tämä niin sanottu nurja puoli kuitenkin on yrityksen nimen perusta, tulee syystä joka sai minut laittamaan ajohanskat naulaan ja siirtymään koulun penkille. Kyllä tuo epäonnistunut yrittäjä puoli, mutta myös se huoli ettei muiden tarvitse käydä samaa tietä läpi.
Vielä on luettavaa, sillä jokaisen pilkun paikkaa en automiehenä tähänkään tekstiin äidinkielen opettajaa mielyttävällä tavalla luultavasti saa.
Miksi VD Center on perustettu
Konkurssit ja kehno kate. Haluan omien kokemuksieni kautta olla vähentämässä alaa koskevia konkursseja paremman talouden ymmärryksen kautta.
Sanonta ''löi paskan tuulettimeen'' realisoitui minulle sekä toi minulle tunteen ettei tätä tarvitse ehdoin tahdoin kenenkään olla kokemassa.
Konkurssin jälkeen ei usein omatkaan raha-asiat ole kovin kummoisella tolalla. Minä pääsin sieltä ylös, mutta toivon ettei sinne muut joutuisi ensinkään.
Kuljetusala ja raskaantyö raatajat ansaitsevat arvostusta siten että se näkyy myös pankkitilin saldona.
Moni meistä osaa sanoa paljonko kilometrille maksetaan mutta se ei anna vielä minkäänlaista vastausta mitä siitä viimeisen viivan alle jää.
Täytyy malttaa laskea siitä pois kulut, verot, poistot, sivukulut, vakuutukset, renkaat, huollot ja kalustonvaihdon ajoitukset jne. Se ei ole rakettitiedettä mutta en kyllä sanoisi sitä ihan yksinkertaiseksikaan.
Joskus on tullut vastaan puntarointia, paljonko yksittäisestä keikasta täytyisi veloittaa, jottei hinnoittele yli tai alle.
Tähän olen työstämässä suht laajaa ohjelmaa joka toivon mukaan voi tulevaisuudessa kertoa kirjanpidon lukujen avulla sinulle missä mennään.
Sen kehitykseen tarvitaan rahaa, eli yksin en siihen pysty. Eikä minun kyllä tarvitsekaan. Meistä kenenkään ei tarvitse olla yksin.
Katelaskennan ymmärrys ja lukujen ilmaiseminen yksinkertaisemmin sekä sanottuna siten yrittäjälle että lukemat kertovat mitä laskuja postiluukusta on tulossa ja milloin. Unohtamatta että näkisimme mitä suoritteesta on jäämässä käteen kunakin ajankohtana.
Minun toiveeni on, että saan haalittua kaikki, tai ainakin melkein kaikki kuljetusalaa koskettavat yritykset saman katon alle. Luotua katelaskentaa ymmärtävän kirjanpitoalan yrityksen jonka tuloksesta luodaan pitkällä juoksulla koko alaa hyödyntäviä elementtejä. Mielessäni ei ole pientäkään epäilystä ettenkö saisi rakennettua ohjelmaa, jonka avulla ajokeikan tarvittavat tiedot näpäilemällä pystyisi näkemään miten raha käyttäytyy kokonaiskuvan kannalta. Miten se vaikuttaa kokonaistulokseen tilikaudella, tai yksittäisinä kuukausina sen sisällä.
Ne jotka alalle lähtevät, ymmärtävät paremmin mihin ovat ryhtymässä.
Mikä on se seuraus kun hintoja aletaan polkea?
Mitä laskuja postiluukusta on kolahtamassa?
Paljonko siitä toiminnasta on jäämässä käteen?
Miten yksittäinen keikka tulee hinnoitella?
Tarvittaessa vaikka kädestä pitäen autamme ymmärtämään eron omien ja yrityksen rahojen suhteen.
Näitä minä haluan tuoda esille.
Suurempi syy yritysten konkursseihin on virheellinen rahan käyttö kuin sen riittämättömyys.
Tarvitsen ja haluan sinut asiakkaaksi
Haluankin nyt että puhalletaan yhteenhiileen tässä. Minä tarvitsen asiakkaita, tuloja joiden avulla kehittää juuri kuljetusalan tarpeita tukevaa toimintaa. Haluan tämän yrityksen olevan alalla toimivien tahojen mielestä se toimija, joka on autoilijan ja alan työntekijöiden puolella kehittämässä meidän olosuhteita paremmaksi. Koneyrittäjiä unohtamatta.
MIelelläni otan myös vastaan sinun mielipiteesi, mitä kuljetusalan talouden eteen voisin tehdä?
Ota yhteyttä