Yrittystoiminnan lopettaminen, ja siitä alkanut konkurssin odottelu.
Kun siinä oltiin tehty päätös lopettamisesta ja scania ajettu parkkiin, oli tankki itsellä aika tyhjä. Sain siinä vielä puhelun metsäyhtiöltä, että jos laitetaan vähän parempaa laania ajoon että saa tehtyä tiliä, mutta tilanne oli jo liian pitkällä.
Laskupinosta alkoi löytyä avaamattomia laskuja, mikä on kenellä tahansa selkeä luovuttamisen merkki. Toki taisin ajojärjestelijälle sanoa että laita ne puut meille niin katsotaan, ja asiasta juttelin vielä veljen kanssa, mutta siinä oli ehkä enemmän nuoren ihmisen halua näpäyttää takaisin.
Perimmäinen ajatus taisi olla, että jos teidän ei tarvitse pitää lupauksia asia menee samalla tavalla molempiin suuntiin.
Konkursin odottelu ei ollut päivittäistä ajattelua. Pääsin takaisin aiempaan työpaikkaan, kun siellä sattui hiab-kuskin paikka avautumaan samaan aikaan.
SIeltä taisi työnantaja soittaa ajatellen ettei nyt ole hyvä jäädä toimettomaksi asiaa murehtimaan. Se oli hyvä saada tekemistä.
Ja näyttämisen halu kun oli kova, ajoin kaikki mitä käsiini sain. Lastaamaankin menin joka aamu ensimmäisten joukossa, ja siitäkin tuli sanomista kun lastausvuorot oli jaettu kauemmin olleille ensin.
Se aika mitä sitä hiab-autoa ajoin, siellä oli yksi kaveri joka oli ajanut kertomansa mukaan enemmän(1paikka enemmän) paikkoja kuin minä yhden päivän aikana. Siinä kuulin jälkeen päin sellaisen eron että hän oli laskenut lastaus paikat siihen myös mukaan, ja minä en. Ajoin sinä päivänä 6 jakokuormaa.
No missä se ''ajoin enemmän''' näkyi tai näkyy. Kiva pieni muisto mihin pystyin, mutta ei muualla. Ns. vastapuoli kyllä käytti sen hyväksi.
Ajosopimuksia kun siellä alkoivat niinä päivinä muuttaa tuntihinnasta urakalle, kutsuttiin kaikki autoilijat paikalle katsomaan millaista urakkaa tarjotaan.
Siellä kaivoivat esille kalvon jossa oli yhden päivän toteutuneet ajot ajoraportilla siten, että liikennöitsijä tiedot oli peitetty.
Jokainen paikalla ollut oli samantien kommentoinut että me tiedetään kuka tuon on ajanut vaikka nimet on piilossa, ja määrä on sellainen ettei siihen kyllä pysty.
Tällaisen yhden huippusuoritteen varaan oltiin sitten laskemassa hinnoittelupohjaa kaikille autoilijoille.
Koitan kaivella näihin kuvia tässä myöhemmin tästä hiab-autosta. Nyt tätä kirjoittaessa niitä ei minulla ole.
Jossain vaiheessa ajellessa siinä se konkurssikin tuli. Autoa koitimme itsekin ennen sitä myydä loppuvelkoja vastaan, mutta silloin ei tästäkään osiosta ollut riittävää kokemusta tai ymmärrystä miten se olisi kannattanut hoitaa. Ei mennyt liian suuren hinnan vuoksi kaupaksi.
Joku velkoja oli yrityksen konkursiin lopulta hakenut. Yritystoiminta oli kokonaan tiensä päässä.
Oman elämän Via Dolorosa(kärsimysten tie) oli vasta alkamassa. Velkakierre, ulosoton asiakkuus ja se epätietoisuus miten sieltä pääsee pois. Yöuniani en menettänyt, luultavasti sen takia että oli kokoajan sitä ajohommaa mihin kohditaa ajatukset.
SIlloin olisi ollut hyvä olla tiedossa taho jonka kanssa asioita voisi käsitellä. Löytää tietoa miten edetä asioissa.
Jos sinulla, tai jollain tutullasi on vastaava tilanne, voitte ottaa minuun, paikalliseen velkaneuvojaan tai takuusäätiöön yhteyttä asiasta.
En ole itse vielä ollut yhteydessä takuusäätiöön, se on kyllä tulossa. Koen ettei ketään saa jättää yksin märehtimään kuljetusliikkeen konkursin jälkeistä aikaa, ja antaa kaiken valua ulosottoon muodostaen velkavankeuden.
Yritystoiminnan aloitusvaiheessa on jo tärkeä tehdä valmistelut joiden avulla suojataan omaa taloutta.
Samalla on hyvä käydä läpi se fakta että yrityksen rahat ovat yrityksen rahoja, ja sieltä ei oteta itselle lisää aina kun oma tili on kuiva.
Näissä asioissa olemme auttamassa kyllä.
Tuolta hiab ajalta ei kauheasti jäänyt ihmeellisempiä tarinoita kerrottavaksi. Pääosin pääkaupunkiseudulla pyörin ko volvon kanssa. Mukava päivätyö sinänsä, muttei tarjonnut siinä määrin haasteita tai maiseman vaihdosta mitä itse kaipasin.
Työn haasteellisuudet muodostuivat paljolti tarkkuudesta nosturinkäytössä. Riittävän työtahdin ylläpidosta jotta ehti ajaa kaikki mitä päivälle oli suunniteltu, ja sitten vielä vähän. Näiden lisäksi paikallistuntemus oli isossa roolissa, niin kuin se on minkä tahansa kaupunin kohdalla tapahtuvassa jakeluajossa.
Toki jokaisessa työssä on niitä omia yksityiskohtia mistä huolehtia. Oli se sitten sidontavälineiden kunto, nostoliinojen tarkastus tai ajoneuvon yleiset tarkastukset aamulla ennen tienpäälle lähtöä. Ei niitä kaikkia saa varmaan mieleen edes tässä kirjoittaessa.
Arvokasta työtä alan sisällä, ja vielä näinä päivinäkin jostain syystä huomaan katsovani erilaisia nostureita ajatellen, että olisi kiva päästä kokeilemaan muutamaksi päiväksi.
Isompaa asennusnosturia varten kortinhankinta ja sellaisen käyttö kiinnostaisi jollain tasolla, mutta tässä on tällä hetkellä puuhaa ilman näitä lisä osioitakin.
Hiabin kohdalla itselleni tuli hieman yllätyksenä puutavaranosturia vähäisempi huolto. Puutavaranosturia kun rasvataan ja käydään läpi vähintään kerran viikossa, kappaletavaranosturin kohdalla väli on huomattavasti pitempi.
Mitä nyt on meneillään.
Tuo saneeraus ja konkurssiyhteistyö on nyt lisättyy sivustolle osioon Konkurssi ja yrityssaneeraus. Alkukartoitus on maksuton, joten kannattaa olla hyvissä ajoin yhteydessä jotta on paremmin pelivaraa tehdä liikkeitä.
Tällä tarkoitan myös sitä, että taloudellisia peliliikkeitä voimme pohtia yhdessä myös teidän ja vd centerin kesken. Teidän ei ole pakko olla kirjanpidon asiakkaita miellä, jotta autamme muissa asioissa.
Palvelumme ei siis rajoitu kirjanpitoon, vaan teemme myös muuta laskentatoimintaa ja talouteen liittyvää konsultointia.
Tuohon katelaskentaan liittyen aiemmin odottamamme katelaskenta ohjelma osoittautui pettymykseksi. Toimitusvaikeuksien lisäksi ohjelma osoittautui saman tyyppiseksi budjetointi ohjelmaksi mitä internetissä on useita.
He olivat kyllä mielestään myyneet minulle käyvän ohjelman, mutta katelaskennasta puhuttaessa päädyimme tilanteeseen jossa olin kouluttamassa heitä mikä ero on katelaskennalla ja budjetoinnilla.
Jos sitä ei ymmärrä, ei todennäköisesti voi olla toimintaa tarjoamassa.
Toimitusajan viivästyksen aikana olen jatkanut oman katelaskentaohjelman kehitystä, ja siitä toivon tulevaisuudessa olevan apua kaikille alalla toimiville liikennöistijöille. Nimen omaan kone ja autoilija puolelle.
Tästä mainittakoon vaikka poistojen tason vertaaminen lainan maksujen suuruuteen, sen vaikutus yrityksen tulokseen, sitä kautta tuloverotukseen ja maksuvalmiuteen.
Asiakashankintaan on tulossa markkinointia. Olen tässä rakentamassa myös asiakashankinnasta maksettavaa korvausta jokaiselle joka asiakkaan tuo vd center oy:lle kirjanpidon asiakkaaksi. Se osa-alue tulee joka tapauksessa olemaan meille vielä pitkän aikaa arvokas tulon lähde jonka avulla kehittää kuljetusalalle tarjoamiamme palveluita, ja olla auttamassa alalla toimivia yrityksiä ylläpitämään toimintaansa paremmin.
Kiinnostaako lisä tienesti ->Lisätienestiä asiakashankinnalla sinulle
Etusivun etsin ketjuun kuulumattomia raskaankaluston hinausliikkeitä.
Eli hinausliikkeet jotka tulevat sivustolle ovat lähtökohtaisesti yrityksiä, jotka eivät kuulu välityspalkkiota vaativiin ketjuihin. Tämä on yrityksemme tapa osoittaa, että haluamme työllä tienatun rahan suuntautuvan oikeaan paikkaan. Näin ollen myös internetin hakupalveluiden joukosta tällaisten etsimisen sijaan lisäämme hinausliikkeen netisivuille linkin sivustollemme. Tämän linkin lisääminen sivustollemme on maksuton emmekä veloita linkin olemassa olosta sivustollamme muutenkaan yhtään mitään.
Muuta etsimäämme kontaktiverkkoa ovat:
-Korjaamot
-kaluston myyntipalvelut
-Tienpäällä huoltoa suorittavat tahot
Lisäksi toivomme palautetta teiltä arvon kolleegat, mitä sinä toivot että tarjoamme kuljetusalalle?
Rekkakuskilta rekkakuskille, ja kaikille kuljetusalan työntekijöille.
Joni.Niskanen@vdcenter.fi
puhelinnumeromme: 045 7838 1264